tisdag 19 juli 2011

UNDERBART BESKED

Det fick vi hos läkaren i Umeå idag på eftermiddagen. Tumörerna har dragit ihop sig!!! I skelettet har det blivit nåt som kallas sklerotisering. Det innebär att på de delar av tumören där tumörvävnaden dött, har det återbildats benvävnad (förkalkningar), vilket också är positivt. Hur mycket tumörerna har krympt vet jag inte, men det jag vet är att behandlingen fungerar även denna gång! Jag känner mig oerhört lättad och avslappnad just nu. Så himla skönt med lite positiva besked efter allt det som varit!!

Det blir ingen cellgiftsbehandling denna vecka, går ej att kombinera med strålningen. Troligtvis blir det cellgifter må och tis nästa vecka. Hade ju gärna gjort bort den behandlingen nu, när jag ändå ska vara här i en vecka, men det är inte så mycket att göra åt!

Inatt sover jag hos Ulrika och Sebastian. Har varit här sen i eftermiddags och haft det hur mysigt som helst. Imorgon har jag strålning på eftermiddagen, får se vad vi hittar på för nåt innan det. Lite shopping kanske, eller en prommis, vi får väl se. Men nu känner jag att det är läge att slå igen mina två blå!!
Skickat från min iPhone

7 kommentarer:

  1. JIHAAAAAA vilka underbara news! Är så glad för din skull Jenny, det förtjänade du verkligen! Största kramen fr Båtvik...

    SvaraRadera
  2. Åh vilka underbara nyheter! Skönt att höra!

    SvaraRadera
  3. STRÅLANDE!!! Nu känner jag genast att mitt humör steg litet! Kan man skriva "grattis"? Det känns så i alla fall. Ha det bäst! /Monika

    SvaraRadera
  4. vet hur det känns och är så glad för din skull att det gått tillbaka, det är en sådan lättnad, speciellt då du trodde det var tvärtom :-))

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara och glädjande nyheter Jenny! Sköt om dig! /AnnaCarin

    SvaraRadera
  6. Oj, så glad jag blir att läsa detta! Så jätteskönt och roligt med positiva besked. Kramar från Anna N

    SvaraRadera
  7. Enormt underbara nyheter!! kramar!! Jenny

    SvaraRadera